05.04.2022

Taupām laiku jau 25 gadus — intervija ar Dallmaco, TIMOCOM senāko klientu

25 lat TIMOCOM - wywiad z Wilhelmem Dallmannem

TIMOCOM 2022. gadā svin sudraba jubileju. Jau 25 gadus mēs izmantojam Smart Logistics System, kas radīta, lai uzlabotu loģistikas nozari un palīdzētu tai ceļā uz Logistics 4.0. Turklāt uzņēmums Dallmaco Speditionsgesellschaft mbH ir bijis lojāls klients no paša sākuma. Kravu ekspeditoram, kas atrodas Vellē, Hamburgas tuvumā, 1997. gadā bija tikai 5 gadi, kad tajā gadā uzņēmums veica pirmos soļus ceļā uz digitālajiem loģistikas procesiem, izmantojot jaunizveidoto kravas biržu. Mēs tikāmies ar uzņēmuma vadītāju Vilhelmu Dallmani (Wilhelm Dallmann), lai pārrunātu mūsu kopīgo vēsturi, apspriestu problēmas, ar kurām nozare tobrīd sastapās, un noskaidrotu, kā mūsu sistēma joprojām palīdz uzņēmumam Dallmaco arī šodien.

Ja runājam par procesiem, TIMOCOM lietojumprogrammas ļāva ietaupīt 80 procentu laika, jo mēs varam apstrādāt pasūtījumus pilnīgi digitāli, ko nodrošina sistēma un saistītie lietojumprogrammu interfeisi.

Dallmaņa kungs, liels paldies, ka tiekaties ar mums šodien!

Man arī ir ļoti liels prieks, un jūtos gandarīts, ka uzaicinājāt.  Galu galā mēs bijām vieni no pirmajiem TIMOCOM klientiem.

 

 

Tagad mūsu sadarbība ilgst jau 25 gadus. Bez garām pārdomām — kas pirmais nāk prātā, kad domājat par TIMOCOM un jūsu ilgstošo sadarbību?

Daudz jauku atmiņu raisās par laiku, kad sadarbojāmies ar Jensu Tīrmani (Jens Thiermann) pirms TIMOCOM dibināšanas.

Runājot par TIMOCOM un komercattiecībām — Dallmaco tobrīd bija nosvinējis tikai aptuveni piekto jubileju, un mēs, tieši tāpat kā šodien, bijām ļoti zinātkāri un atvērti jaunām idejām un stratēģijām. Un tad parādījās TIMOCOM un izteica ļoti vilinošu piedāvājumu: viņi plānoja digitalizēt mūsu kontaktinformāciju un pārvadājuma pasūtījumus. Mēs jau zinājām dažus uzņēmumus viņu sistēmā un uzticējāmies tiem, tādēļ bijām pārliecināti, ka citi sistēmas lietotāji arī uzticējās tai — un kopš attiecīgā brīža tā joprojām ir taisnība.

 

Vai varat aprakstīt, kā tas bija — strādāt ar kravu biržas pirmajām versijām, kas bija vienīgā lietojumprogramma, ko TIMOCOM sākotnēji piedāvāja?

Ja atceramies tos laikus, internetam varējām piekļūt tikai, izmantojot modemu. Mūsu modems darbojās ļoti skaļi, un, lai ielādētu lapas, pagāja krietns laiks. Kravu birža tika instalēta centrālajā datorā, un katru rītu mēs ar interesi skatījāmies, vai kravu biržai ir pievienoti kādi piedāvājumi, izmantojot internetu, un kā šie piedāvājumi izskatās.

Ja pamanījām ko interesantu, mēs izdrukājām piedāvājumu un pēc tam sazinājāmies ar pārdevēju pa faksu vai zvanījām tam — protams, tolaik mums nācās zvanīt manuāli, jo automātiskas zvanīšanas funkcijas nebija. Turklāt arī daudzi citi procesi bija manuāli izpildāmi.

Starp citu, tolaik TIMOCOM ID īpaši neko nenozīmēja.

 

Bet tagad apskatīsimies, kā lietas ir mainījušās: kurš uzdevums agrāk aizņēma visvairāk laika? Kas tolaik šķita pilnīgi normāli, bet šodien liktos neticami nogurdinoši?

Kad atskatos pagātnē, tie bija manuālie procesi, kas aizņēma patiesi daudz laika. Ar to es domāju, ka vajadzēja vismaz 30 minūtes, lai pārliecinātos, ka jums ir visi dokumenti, kas nepieciešami, lai noformētu pārvadājuma pasūtījumu. Ja strādājāt ārvalsts uzņēmumā, bija nepieciešamas pat stundas, īpaši kopš brīža, kad ziņojumi bieži tika sūtīti, izmantojot teleksa iekārtas, un diezgan ierasti bija gadījumi, ka savienojums tika pārtraukts. Bet tas bija normāli, bijām pieraduši pie tā. Šodien esam pieraduši, ka lietas risinās daudz ātrāk. Ir tik vienkārši augšupielādēt dokumentus un noformēt pasūtījumus, veicot tikai vienu klikšķi — grūti pat iedomāties, ka kādreiz strādājām pavisam citādi! Mūsdienās vajag ne vairāk kā trīs minūtes, lai noformētu pārvadājuma pasūtījumu.

 

Taču viena lieta ir, kā mēs tolaik strādājām; otra lieta ir problēmas, ar kurām nācās sastapties. Kādas problēmas Dallmaco nācās risināt laikā, kad uzņēmums 1997. gadā kļuva par TIMOCOM klientu? Kas lika jums uzticēties jaunajam formātam un kļūt par vienu no mūsu pašiem pirmajiem klientiem?

Lielākā problēma bija tukšie braucieni. Mūsu transportlīdzekļiem diezgan bieži nācās nobraukt 1000 km bez jebkādas kravas. TIMOCOM piedāvāja risinājumu.

Kas mums papildus tehniskajām priekšrocībām patiesi patika TIMOCOM darbībā bija tas, ka uzņēmums prasīja maksāt mēneša vienotu likmi un neko vairāk. Jebkuri komercdarījumi pēc piekļuves programmatūrai stingri norisinājās starp mums un mūsu darījumu partneri, un tāpat bija ar maksājumu par šiem pakalpojumiem — tā tas notiek arī šodien.

Un, protams, fakts, ka kravu birža veicināja uzticību. Kļūt par TIMOCOM klientu nozīmēja brīvprātīgu informācijas koplietošanu. Šī pozitīvā attieksme attiecībā uz atklātību bija kas jauns. Un laika gaitā TIMOCOM pievienojās arvien vairāk cienījamu uzņēmumu, kas apliecināja pakalpojuma integritāti un noteikti joprojām ir apliecinājums, ka uzņēmums piedāvā visaugstākās kvalitātes produktu.

 

Pēdējo 25 gadu laikā daudz kas ir noticis. Kā TIMOCOM palīdzēja jūsu komercdarbībai? Skaitļu izteiksmē?

Ja runājam par procesiem, TIMOCOM lietojumprogrammas ļāva ietaupīt 80 procentu laika,

jo mēs varam apstrādāt pasūtījumus pilnīgi digitāli, ko nodrošina sistēma un saistītie lietojumprogrammu interfeisi. Turklāt mēs varējām ievērojami samazināt savu tukšo braucienu skaitu. Kravu biržas teritorijas meklēšanas funkcija patiesi palīdzēja mums atrast kravu atpakaļbraucieniem blakus esošajās teritorijās.

Un ne tikai tas — sistēma ir starptautiska, kas palīdzēja mums ieiet jaunos tirgos. Piemēram, 2015. gadā mēs atvērām biroju Bosnijā. Bez TIMOCOM mums droši vien nebūtu tur pietiekami daudz komercdarījumu, lai būtu vērts atvērt biroju. Un mēs varējām apgūt ne tikai jaunus tirgus. Mēs spējām pilnveidot darbību arī tajos tirgos, kur jau bijām aktīvi, un labāk apzināt cilvēkus, kuri jau bija mūsu sadarbības partneri, un viņu paradumus.

Pirms mēs izmantojām TIMOCOM, bija samērā grūti salīdzināt piedāvājumus. Taču, kad pievienojāmies, varējām veikt nelielu izpēti — kā citi uzņēmumi pamato savas cenas, kādu informāciju tie izmanto, lai aprēķinātu cenas, un kā risina sarunas. Īpaši šī izpēte mums kā jaunam uzņēmumam bija ļoti vērtīga.

Kā redzat, sistēma ir noderīga tik daudzos veidos.

 

Mēs priecājamies to dzirdēt! Un nu laiks mūsu pēdējam jautājumam. Šoreiz vēlamies ieskatīties nākotnē. Ko jūs vēlētos teikt TIMOCOM attiecībā uz nākamajiem 25 gadiem?

TIMOCOM sistēma vienmēr ir bijusi vienkārša. Pat pievienojot arvien vairāk un vairāk funkciju. Un tas nozīmē, ka sistēma pati ir kļuvusi sarežģītāka, taču interfeiss joprojām ir viegli lietojams. Kad mēs apmācām jaunus darbiniekus — pat mācekļus un tādus cilvēkus, kuri pārgājuši strādāt pavisam citā jomā un sistēmu nekad iepriekš nav lietojuši — viņu apmācībai ir vajadzīga tikai viena diena. Lūdzu, saglabājiet šo vienkāršību!

Bez tam TIMOCOM apliecina inovāciju nozarē, un varu iztēloties, ka uzņēmums turpinās veikt nozīmīgus ieguldījumus digitalizācijā loģistikas nozarē arī turpmāk.

 

Un, protams, vēlos piebilst, ka Dallmaco Speditionsgesellschaft mbH šogad aprit 30 gadu. Vēlamies izmantot šo izdevību un sveikt jūs, novēlot panākumus arī turpmāk un drošus ceļojumus nākotnē!

Lejupielādēt preses relīzi
Uz sākumu