Streiki Francijā: Problēma loģistikas nozarei

Preču un pasažieru pārvadājumos saglabājas ierobežojumi

Koplietot...
16.06.2016

Erkrata, 16.06.2016. – Degošas riepas, ielas bloķē kravas automašīnas, tukšas degvielas stacijas. Jau divas nedēļas turpinās streiki Francijā, kuros tiek protestēts pret plānotajām darba tirgus reformām. Un tiem ir sekas: daļēja darba apstāšanās nozīmē, ka netiek veiktas piegādes degvielas stacijām, un valdībai ir bijis jāķeras pie stratēģiskajām degvielas rezervēm. Streiki Francijas ekonomikai izmaksā miljonus eiro. Taču problēmas ir arī loģistikas nozarē. Galu galā stāvoša kravas automašīna uzņēmumam izmaksā vairāk nekā izmaksātu reiss bez kravas.

Koplietot...

Francija dzīvo pāri saviem līdzekļiem, un valstī šobrīd ir augsti bezdarba rādītāji. Ir iecerēta jauna reforma nolūkā mīkstināt pašreizējos darba tirgu reglamentējošos noteikumus. Šie noteikumi padarīs vieglāk ļaut cilvēkiem iet ekonomisku iemeslu dēļ un ietvert uzņēmumu līgumus maksājumu apspriešanā. Turklāt piemaksas par virsstundām tiek samazinātas no 25% uz 10%. Tas jo īpaši ietekmē tādas profesionālās grupas kā tālbraucējus, kas regulāri strādā virsstundas. Pēdējās nedēļas laikā tūkstošiem tālbraucēju bloķēja ceļus ar savām kravas automašīnām.

Streiki ir dārgi

Šādos laikos ļoti skaidri var redzēt pārvadājumu nozares nozīmīgumu ekonomikā un privātajā dzīvē. Pēdējās nedēļas laikā reģistrētie dati liecina, ka degvielas nepietiekamība Francijā ir ietekmējusi vairāk nekā 4000 degvielas uzpildes staciju. Saskaņā ar plašsaziņas līdzekļos publiskoto informāciju blokādes ir ietekmējušas vismaz četras no astoņām Francijas naftas pārstrādes rūpnīcām. Deutsche Verkehrs-Zeitung (Vācijas pārvadātāju žurnāls vai DVZ) norāda, ka dēļ degvielas trūkuma un blokādēm Kalē problēmas ir arī britu kravas automašīnu vadītājiem, kuri cenšas šķērsot Lamanša jūras šaurumu. Eiropas lielākās pārvadātāju platformas TimoCom pārstāvniecības vadītājs Marcel Frings skaidro, ka tas ir ekonomisks haoss.  "Kravas automašīnas dīkstāve ir pat sliktāka nekā nevajadzīgi reisi bez kravas. Atkarībā no transportlīdzekļa tipa izmaksas var būt no 5000 līdz 10 000 EUR mēnesī - atkarībā no tā, vai transportlīdzeklis tiek vai netiek izmantots. Šajās izmaksās ir ietverti nodokļi, apdrošināšana, autovadītāja pamatalga, apkope un tā tālāk." Reuters pašlaik ziņo, ka iztrūkumi īslaicīgi tiks kompensēti, nodrošinot degvielas importu pa cauruļvadiem, ar cisternām un autocisternām. Marcel Frings no TimoCom piekrīt, ka saspīlējums Francijā šobrīd ir nedaudz mazinājies. "Klienti, kuri pēdējo dienu laikā ir veikuši pārvadājumus Francijā un ap to, ziņo, ka, lai arī viņiem raizes sagādāja garās rindas degvielas uzpildes stacijās, faktiski nekādu problēmu nebija."

Tomēr Francijas apvienība CGT ir paziņojusi, ka būs papildu dzelzceļa un lidostu strādnieku masu demonstrācijas un streiki, kas sakritīs ar Eiropas čempionāta sākumu 10. jūnijā.

Vairāk informācijas par TimoCom ir vietnē www.timocom.lv

Uz sākumu

Izmantojot šo vietni, jūs piekrītat sīkfailu izmantošanai analītikai, personalizētam saturam un reklāmai. Uzzināt vairāk.