15.08.2018

Pieci fakti par Girteka Logistics

Eiropā lielākais pilnu piekabju autopārvadājumu (FTL) uzņēmums Girteka Logistics piedalās TimoCom LiveTalk

(2)

Vēl pirms TimoCom rīkotā LiveTalk bija vērojama liela interese par Eiropas vadošo uzņēmumu, kas darbojas zemas temperatūras pilnu piekabju kravu pārvadājumu sektorā — Girteka Logistics no Lietuvas. Vairāk nekā 13 000 sociālā tīkla Facebook lietotāju bija apskatījuši intervijas reklāmas klipu. Facebook komentāros parādījās spekulācijas par zemo šoferu atalgojumu un garām darba stundām. Pasākumā, kas 12. jūnijā notika TimoCom galvenajā mītnē, piedalījās Girteka Logistics galvenais komunikāciju speciālists Kristian Kaas Mortensen un lielo klientu vadītāja Elena Kazinec; viņi reālā laikā atbildēja uz Facebook kopienas uzdotajiem jautājumiem un komentāriem.

1. Girteka Logistics tirgus daļa ir salīdzinoši neliela, neskatoties uz veiktajiem konsolidācijas pasākumiem

Girteka Logistics sadarbojas ar lielākajiem daudznacionālajiem uzņēmumiem, kuri pasūta kravu pārvadājumus vidēji par 50–100 miljoniem eiro, un dažkārt pat par 200 miljoniem eiro gadā. Ja, piemēram, vēl tikai pirms dažiem gadiem ar šiem lielajiem klientiem sadarbojās aptuveni 100 kravu pārvadājumu pakalpojumu uzņēmumi, tad šobrīd šis skaits ir samazinājies līdz 50, un sagaidāms, ka tikai pēc dažiem gadiem vēl samazināsies līdz 25. Tas nozīmē, ka tiem konsolidējoties, Girteka Logistics pasūtījumu apjoms turpina augt. Kravu autopārvadājumu tirgū valda liela sadrumstalotība. Daudzi mazie un vidēji autotransporta uzņēmumi veido lielāko tirgus daļu; neraugoties uz konsolidāciju, uzņēmumam ir salīdzinoši neliela tirgus daļa.

2. Girteka nodarbina 8500 pastāvīgos šoferus, kur darbinieku skaita svārstības ir aptuveni 20 % robežās

„Mēs nemaksājam saviem autovadītājiem vairāk vai mazāk kā citi uzņēmumi: ja mēs viņiem maksātu mazāk, mēs zaudētu šoferus. Ja mēs viņiem maksātu vairāk, tad kļūtu mazāk konkurētspējīgi,” skaidro Girteka Logistics valdes loceklis Kristian Kaas Mortensen. Pēc viņa teiktā, Girteka autovadītājiem ir piekļuve visjaunākajām tehnoloģijām un transportlīdzekļiem, un viņi tiek īpaši apmācīti uzņēmumam piederošā braukšanas skolā. Apmācības ir jāapmeklē pat tiem autovadītājiem, kuriem ir iepriekšēja pieredze kravu pārvadājumos, jo tur tie uzzina par GPS sistēmām, digitālajām autovadītāju lietotnēm, kā arī videi draudzīgu braukšanas tehniku. Apmācību nolūks ir samazināt šoferu izraisītu kļūdu īpatsvaru saistībā ar refrižeratortransporta vadīšanu, un vienlaikus uzlabot pārvadājumu kvalitāti.

3. Uzņēmuma autoparkā ir 5000 kravas automašīnu, un tas sākās ar vienu lietotu MAN kravas automašīnu

„Lielāko daļu transporta uzņēmumu vada to īpašnieks. Tomēr, ja par visām uzņēmuma darbībām lemj tikai viens cilvēks, tad uzņēmums ir ierobežots ar šīs personas laika ierobežojumiem un kompetenci,” skaidro Mortensen. Tādēļ Girteka Logistics pirms desmit gadiem nolēma izveidot daudznacionālu uzņēmējsabiedrības struktūru. Problēmas tiek risinātas neformālās ikdienas sapulcēs, un pēc tam svarīgie jautājumi tālāk paziņoti attiecīgajām nodaļām, sektoriem un atsevišķām komandām. Neformālas sanāksmes darba kārtības jautājuma piemērs ir grūtības saistībā ar dažādu transporta veidu (intermodālajiem) savienojumiem Francijā. Tur notiekošo streiku dēļ mēs Francijā nespējām ieviest plānotos dažādu transporta veidu savienojumu pārvadājumus, tāpēc mums nācās pārslēgties uz autopārvadājumiem. Jau līdz plkst. 10.15 visi uzņēmumā zināja,

kas notiek, un ikviens darbinieks zināja, kādas darbības jāveic,” stāstīja Mortensen. Šī organizēšanās spēja ļāva Girteka Logistics tikai dažu gadu laikā attīstīt savu darbību, autoparkā iekļaujot 5000 transportlīdzekļus — un šī izaugsme turpinās. Un tas viss sākās ar vienu vienīgu lietotu MAN kravas automašīnu.

4. Vairāk nekā 50 % transportlīdzekļu kabīnē ir divi šoferi

Šī transporta uzņēmuma, kura galvenais birojs atrodas Viļņā, pamatdarbība ir pilnu kravu starptautiskie pārvadājumi. Citiem vārdiem sakot, tie ir tālsatiksmes pārvadājumi, kur tiek transportēta atdzesēta krava, piemēram, lasis vai svaigi augļi, piemēram, no Skandināvijas uz Dienvideiropu. „Saistībā ar pārvadājumiem no šoferiem tiek prasīts daudz. Tie ir ekspressūtījumi, un tas, saprotams, nozīmē, ka tie ir jāveic ātrāk nekā parastie sūtījumi. Tāpēc vairāk nekā 50 % no visiem pasūtījumiem vienā automašīnas kabīnē ceļā dodas divi šoferi, un mēs gādājam, lai darbinieki attiecīgajā braucienā būtu kopā ar kolēģiem, ar kuriem tiem ir patīkami strādāt kopā,” stāsta Mortensen. Bieži vien divi auto kabīnē esošie šoferi ir tēvs un dēls, brāļi vai māsas, precēts pāris, vai divi draugi.

5. Digitālie procesi ļauj uzlabot kvalitāti

Ar aukstuma kameru aprīkoto transportlīdzekļu ķēdes uzturēšana uzņēmumam, kas specializējas atdzesētu produktu kravu pārvadāšanā, ir īpaši svarīgs uzdevums. Tas cita starpā nozīmē, ka vairāk nekā 8500 smago automašīnu vadītājiem ir nepieciešamas apmācības par to, kā izmantot ar dzesēšanas iekārtu aprīkotos kravas automobiļus. Sākotnēji daudz laika un naudas tika ieguldīts, lai apmācītu ikvienu kravas automašīnas vadītāju izmantot e-mācību rīku. Šī tehnoloģija ļāva būtiski samazināt vadītāju izraisītu kļūdu skaitu, un paātrināja Girteka tirgus izaugsmi. Šobrīd ar dzesēšanas iekārtām aprīkotos kravas automobiļus var kontrolēt tieši no uzņēmuma birojiem. Turklāt katram kravas automašīnas vadītājam ir planšetdators un piekļuve nepieciešamajām lietotnēm.

Interviju pilnā garumā jūs varat noskatīties platformā YouTube:

https://youtu.be/OgwHEkeovws

Vairāk informācijas sk. TimoCom vietnē www.timocom.lv

Lejupielādēt preses relīzi
Uz sākumu