12.06.2018

Vispirms autovadītāju, tagad noliktavu platību trūkums?

Nebūt nē!”, saka uzņēmuma "TimoCom" pārstāvis Gunnar Gburek.

(1)

Tie, kas meklē brīvu noliktavu, sāk žēloties, ka tās ir grūti atrast. Tomēr Vācijas Federālā statistikas biroja sniegtā informācija liecina, ka jaunuzcelto loģistikas būvju skaits turpina pieaugt. Kāpēc tad ir neatbilstība starp “vairāk loģistikas objektu” un “mazāk pieejamo brīvo noliktavu”? Un kāpēc pieejamās noliktavu platības netiek izmantotas pilnībā? "TimoCom" pārstāvis Gunnar Gburek atbild, iesakot veidus, kā visi interesenti var labāk izmantot pieejamās platības. 

Kāpēc tad ir neatbilstība starp “vairāk loģistikas objektu” un “mazāk pieejamo brīvo noliktavu”?

1. Īslaicīgas brīvo noliktavu nomas neatzītās priekšrocības

Protams, ka loģistikas pakalpojumu sniedzējiem un viņu klientiem ir nepieciešamas ilgtermiņā nomātas noliktavu platības, lai spētu noturēt zemas fiksētās cenas un nodrošinātu labāku plānošanu. Taču klienti var optimāli izmantot arī īslaicīgi nomātās noliktavu platības. Galu galā tirgū vērojamās svārstības un ar tiem saistītie pārliekie produkcijas daudzumi, kurus ieplānot ir grūtāk, prasa aizvien lielāku elastīgumu. Piemēram, ir iespējams, ka klientam patiesībā nepieciešams mazāks daudzums preču nekā sākotnēji plānots, kā arī preces jāpiegādā uz citu vietu vai vēlākā datumā. Īslaicīga noliktavu platību noma ir labs pagaidu risinājums,

taču daudzi noliktavu pārziņi to negrib pieņemt. Īstermiņa noma bieži vien ir saistīta ar lielām pārveidošanas izmaksām, kā rezultātā tā nav finansiāli dzīvotspējīga dēļ, piemēram, tā, ka nav nodrošināts optimāls attālums starp plauktiem. Tomēr attiecībā uz īstermiņa nomu pieejamo platību plauktos optimāls izlietojums nemaz nav tik svarīgs. Ja nomas termiņš ir tikai dažas nedēļas, ir iespējama pat uzglabāšana blokos. Noliktavu platību īstermiņa nomas tirgus ir īpaši pievilcīgs, jo, gluži kā ar papildu kravām pārvadājumu nozarē, uzņēmumi var panākt lielāku peļņu. Un tas vēl nav viss, jo loģistikas pakalpojumu sniedzēji var izmantot noliktavu biržu, lai veidotu jaunus kontaktus un izvērstu darbību savā uzņēmējdarbības sfērā.

2. Decentralizēta uzglabāšana netiek piedāvāta

Ražošanas un tirdzniecības uzņēmumi parasti dod priekšroku savu preču izplatīšanai no vienas lielas centrālās noliktavas, lai līdz minimumam samazinātu administratīvā darba apmērus.  Tomēr tā ir recepte zaudētam laikam un elastīgumam. Šajā gadījumā decentralizēta uzglabāšana piedāvā papildu iespējas: lietojot noliktavu biržu, uzglabājamā produkcija (piemēram šokolādes Ziemassvētku vecīši) var tikt uzglabāta konkrētajos izplatīšanas reģionos. Tādējādi tiek ietaupīti izdevumi par garākiem pārvadājumiem, kas kļūst aizvien dārgāki un grūtāk atrodami ņemot vērā pašreizējo brīvo transportlīdzekļu trūkumu. Uzņēmumi sezonas sākumā spēj reaģēt daudz ātrāk un daudz elastīgāk, jo preces jau atrodas tuvu to tirgošanas vietai.

3. Gandrīz neviens neizmanto pagaidu uzglabāšanas iespējas

Autopārvadātāji bieži vien nezina, ko darīt ar savām precēm, bet nekad pat neapsver iespēju tās uzglabāt īslaicīgi nomātās noliktavās. Tas nozīmē, ka viņi brīdī, kad būs iespējams piegādāt preci, gaida stundām vai pat dienām ilgi. Tas paņem vērtīgo laiku, kurā viņi neko nenopelna, un tādējādi var būt apdraudēta nākamā pasūtījuma izpilde. Bet problēmu var izmantot viņu labā, lietojot noliktavu biržu. Lietojiet biržu, lai atrastu atbilstošas preču uzglabāšanas iespējas, kuras jau pēc neilga laika ir gatavs piedāvāt kāds no attiecīgajā apgabalā esošajiem loģistikas pakalpojumu sniedzējiem. Labākajā scenārijā pakalpojumu sniedzējs piegādās preces klientam nākamajā iespējamajā piegādes datumā, lai pārvadātājs nekavējoties varētu uzņemties jauna pasūtījuma izpildi. Galu galā autovadītāju trūkums nozīmē, ka likt autovadītājam gaidīt nenoteiktu laiku ir vienkārši slikta saimnieciskās darbības prakse.

 4. Iekšējā informācijas aprite ir neatbilstīga

Ja organizācijā pieejamās noliktavu platības netiek reklamētas kā pieejamas jau pēc neilga laika, tās nav iespējams atrast. Runājot par lielākiem loģistikas uzņēmumiem vai tīkliem, šo problēmu nekavējoties var atrisināt slēgtas lietotāju grupas. Brīvās platības ir redzamas nekavējoties, un sadarbības partneri var sagrupēt resursus, lai piedāvātu vairāk vai citas uzglabāšanas iespējas, kas viņiem pašiem nav pieejamas. Tādējādi tiek uzlabota konkurētspēja un samazinātas izmaksas. Automatizējiet visu procesu, izmantojot sadarbi, kas savieno noliktavu administrāciju un noliktavu biržu, un pēkšņi pietiek ar vienu klikšķi, lai pārskata veidā redzētu visas pieejamās noliktavu platības visā Eiropā. Pārdošanas pārstāvjiem tikai jāpaskatās tiešsaistē, lai redzētu, kur un cik daudz platību ir pieejamas, un tādējādi varētu tās iztirgot ātri un bez sarežģījumiem.

Nākotnes noliktavu platības: brīva vieta digitālā kartē

Nākotnē, iespējams, dati par pieejamajām noliktavu platībām varētu tikt izmantoti, lai izveidotu sava veida karti, ko, savukārt, būtu iespējams izmantot reālajā laikā, lai atrastu brīvas vietas. Lai nodrošinātu, ka turpmākās darījumu attiecības ar loģistikas nekustamo īpašumu ir daudz efektīvākas, informācija par uzglabāšanas platībām ir jāaktualizē, lai ietvertu jaunākos datus par skaitu, laiku un apstākļiem (piem., sauso vai auksto uzglabāšanu, uzglabāšanu blokos, automatizāciju vai autopacēlāju). Tikai tādā gadījumā klientiem būs skaidrs priekšstats par pieejamajām prasībām un viņi gluži kā kravu biržā, veicot filtrēšanu, varēs atrast tieši tāda veida noliktavu platības, kādas viņiem nepieciešamas.

Vairāk informācijas par TimoCom ir vietnē www.timocom.lv

Lejupielādēt preses relīzi
Uz sākumu